MAKE THE DAYS COUNT

MAKE THE DAYS COUNT

Thursday, August 4, 2011

panas terik apa tu??

assalamualaikum..
syukur ke hadrat Ilahi yang sentiasa memberi manusia ruang dan peluang untuk terus beribadah kepadaNya..Ya RAMADHAN datang lagi membawa 1000 rahmat tersembunyi......seperti yang diketahui umum berpuasa di Bulan ramadhan merupakan rukun islam yang ketiga..kenapa kita perlu berpuasa??

supaya kita menjadi orang yang bertaqwa..teringat zaman kecik2 dulu...waktu tu aku umur 10 tahun adik yang bomgsu merengek2 nak susu...almaklum lapar..bu plak keje sampai petang..nak tak nak berbekalkan 'instruction " dari ibu ak aku pun bancuh susu untuk adik aku,faiz..dia baru umur 3 tahun..lepas siap bancuh ak dengan sukarela nya terus teguk susu tu konon nak taste la..hhaa lepas tu ak dgn slumbernya rase..pa lagi setelah ak yang mendapat kesedaran yang aku ni tengah berpuasa terus lari dekat singki n berkumur..moralnya: hati2 kalu adik2 korang suruh bancuh susu..huhu
sabor je lah..
memang di bulan yang mulia ni kita digalakkan untuk menambah amal ibadat yang sebenarnya dapat diibaratkan senipis kulit bawang...ha..di bulan yang dijanjikan dengan bermacam2 nikmat ni lah kita seharusnya memaksa diri mencari keredhaanNya...bukan kah tugas kita di dunia untuk beribadat kepadaNya??


p/s: semoga Ramadhan ini memberi cahaya ke setiap diri muslim ..InsyaAllah :)
info khas : ramadhan bermaksud panas terik :)

No comments:

Post a Comment