MAKE THE DAYS COUNT

MAKE THE DAYS COUNT

Friday, January 27, 2012

MENJADIKAN YANG BISA ITU PENAWAR

        ASSALAMUALAIKUM..
Segala puja dan puji hanya untuk ALLAH s.w.t serta selawat serta salam untuk junjungan mulia Nabi Muhammad s.a.w.. ,para sahabat dan keluarga baginda.
        insyaAllah dalam beberapa hari lagi umat Islam akan menyambut maulid  Nabi.Bukan apabila datang 12 Rabiulawal baru kita nak memperbanyakkan selawat kat Nabi, sepatutnya setiap hari kita ingat kat Nabi...Ingat tak pengorbanan Nabi Muhammad sepanjang hidup baginda?? Di saat baginda nak wafat apa yang baginda ingatkan?? UMMATI ...UMMATI..UMMATI....bayangkan betapa baginda cintakan umatnya..tapi mcmana kita sebagai umatnya?? Bagaimana tahap kita mencintai dan  mengingati baginda serta perjuangan baginda dalam menyebarkan agama yang hanif dan mustaqim nih?? Saya menyeru diri saya sendiri serta baik rakan-rakan marilah kita berselawat kepada Nabi..tak susah pun..kalu hari-hari kita menyanyi lagu yang jiwang-jiwang , apa kata kita isi qalbi kita yakni hati kita dengan berselawat kepada baginda...

Allah berfirman dalam Surah al-Ahzab ayat 56 yang bermaksud: “Sesungguhnya Allah dan malaikat-malaikat-Nya berselawat ke atas nabi. Wahai orang-orang yang beriman, berselawatlah kamu ke atas Nabi dan ucapkanlah salam dengan penghormatan kepadanya.
marilah sama-sama kita berselawat kepada baginda dan menanam dalam diri untuk berakhlak mulia seperti yang baginda ajarkan..


{NURAININ SOFIA BINTI HALIM : 9PM}

No comments:

Post a Comment