MAKE THE DAYS COUNT

MAKE THE DAYS COUNT

Tuesday, October 9, 2012

Ayat-ayat cintaNya


بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
ANDA SEDIH? {QURAN 2 :25}

Dan sampaikanlah kabar gembira kepada orang-orang yang beriman dan berbuat kebajikan,bahawa untuk mereka disediakan syurga-syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai.Setiap kali mereka diberi rezeki buah-buahan dari syurga,mereka berkata,”Inilah rezeki yang diberikan kepada kami dahulu.”Mereka telah diberi(buah-buahan) yang serupa.Dan di sana mereka (memperoleh) (pasangan-pasangan) yang suci.Mereka kekal di dalamnya.

ANDA MERASA BERDOSA? {QURAN 39:53}
Katankanlah,”Wahai hamba-hambaKu yang melampui batas terhadap diri sendir! Janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosanya semuanya. Sungguh,Dialah Yang Maha Pengampun, Maha Penyayang.
ANDA MENCARI KEDAMAIAN? {QURAN 3:16}
(Yaitu) orang-orang yang berdoa “Ya Tuhan kami, kami benar-benar beriman,maka ampunilah dosa-dosa kami & lindungilah kami dari azab neraka.
PELINDUNG ORANG BERIMAN {QURAN 2:257}
Allah pelindung orang-orang yang beriman.Dia mengeluarkan mereka dari kegelapan kepada cahaya(iman).Dan orang-orang yang kafir pelindung-pelindungnya adalah setan,yang mengeluarkan mereka dari cahaya kepada kegelapan.Mereka adalah penghuni neraka.Mereka kekal di dalamnya.
ANDA TERTEKAN?
{QURAN 13:28}
(Yaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah.Ingatlah hanya dengan mengingat Allah hati menjadi tenteram.
ANDA MERINDUI SAHABAT KARIB?
{QURAN 50:16}
Dan sungguh,Kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan Kami lebih dekat kepadaNya daripada urat lehernya.
ANDA MERASAI TIDAK DIHARGAI?
{QURAN 76:22}
Inilah balasan untukmu, dan segala usahamu diterima dan diakui oleh Allah.
ANDA MERASA SEPERTI TIDAK BERGUNA?
{QURAN 12: 57}
Dan sungguh,pahala akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang beriman dan selalu bertakwa.
ANDA MERASA KURANG BERNASIB BAIK?
{QURAN 14:34}
Dan Dia telah memberikan kepadamu segala apa yang kamu mohonkan kepadaNya.Dan jika kamu menghitung nikmat Allah,nescaya kamu tidak mampu menghitungnya.Sungguh,manusia itu sangat zalim dan sangat mengingkari nikmat Allah.


No comments:

Post a Comment