KEBERSIHAN ITU INDAH

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM...
Segala puja dan puji hanya bagi Allah Tuhan sekalian alam kerana dengan hidayahNya aku masih mentaatNya serta selawat dan salam untuk baginda Nabi Muhammad serta sahabat dan keluarga baginda.
 
 Aku merasa syukur hari ini aku dah buat hati-hati insan dalam rumah aku,ibu, abah, uyin dan faiz..Kemas rumah la apa lagi.Aku bukan nak puji lebih-lebih la tapi abah aku dia memang seorang yang pembersih....Abah dulu ex askar...Memang la bersih semacam ja...Alhamdulilah elok kita amalkan kebersihan..banyak kelebihan kalau kita ni pembersih...BANYAK FAEDAHNYA... X PERCAYA...??
     1.Tikus aka Mickey Mouse x jadi nak membiak....
     2.Nak solat senang sebab tempat bersih n kemas ja :))
     3.Sedap mata memandang :))
     4.....and so on....
hasilnya :)_*mcam lembaga Hasil Dalam Negeri la plak kui3
 bilik bujang adik bongsu,Muhammad Adib Faiz :)) 
bilik puteri kayangan :))
Abah masa bekerja sebagai askar :)

Islam adalah agama yang mementingkan kebersihan dari kecantikan. ini selaras dengan sabda nabi SAW yang bermaksud : “Sesungguhnya Allah itu cantik dan sukakan kecantikan dan ia bersih dan sukakan kebersihan“.

p/s : jadi apa tunggu lagi jom bersihkan fizikal dan rohani :)) 

Comments

Popular Posts